Profiel

Direct na het vwo besloot ik Onderwijskunde te gaan studeren aan de Universiteit Twente. Vier jaar later behaalde ik mijn bachelordiploma Toegepaste Onderwijskunde, en nog eens een jaar later de master Onderwijskunde: educational evaluation and assessment. Toen ik in een minor kennismaakte met het conservatorium, ging ik naast Onderwijskunde ook Fluit studeren. Het werden drukke jaren, maar ze waren ook heel verrijkend. Ik merkte dat ik de inhoud van beide studies leuk en interessant vond en nam me voor om in mijn werk dezelfde combinatie te maken.

Zelfstandig ondernemer

Dat lukte. Na het behalen van beide diploma’s ging ik aan de slag als zelfstandig fluitiste. Daarnaast werkte ik voor ArtEZ hogeschool voor de kunsten als beleidsadviseur op de afdeling Onderwijs & Kwaliteit. In 2014 besloot ik na acht jaar te stoppen bij ArtEZ en me te richten op een bestaan als zelfstandig onderwijskundige. Zo’n sprong in het diepe is altijd spannend, maar ik heb er geen seconde spijt van. Ik heb het plezier in dit werk teruggevonden en zie nog steeds talloze mogelijkheden om me verder te ontwikkelen.

Wat ik kan

Ik doe veel werkzaamheden op het gebied van toetsing. Zowel aan de voorkant van toetsing: examen- en toetsitemontwikkeling, toetstechnisch vaststellen van examens en adviseren over examens. Als aan de achterkant van de toetsing: het psychometrisch analyseren van toetsresultaten en interpreteren van de cijfers. Digitale toetsservicesystemen waar ik bekend mee ben, zijn Remindo, WinToets, QuestionMarkPerception en TestVision.
Daarnaast kan ik veel creativiteit kwijt in de conceptontwikkeling van methoden en het schrijven van e-learning.

Door al deze werkzaamheden heb ik kennis gemaakt met zeer uiteenlopende inhoudsgebieden. Van hovenier, via Engels tot medisch pedicure en van specialist vruchtbaarheid en voortplanting via horeca tot commercie. Ik houd erg van deze afwisseling en zie uit naar wat er nog meer op mijn pad komt.